SZC logo

Esztergomi Szakképzési Centrum

OM kód: 910005/022 | 2500 Esztergom, Főapát u. 1.

Intézmény logo

Esztergomi SZC Bottyán János Technikum

HírekKözérdekű adatokIntranetKRÉTA

Hírek

2024. márc. 26.

Ig.

Londonban és Dél- Angliában jártunk…

A kaland 2024. március 17-én vette kezdetét, s mint egy varázslatos mesekönyv, március 24-ig tartott, és hét varázslatos éjszakát ölelt át.

Átíveltünk a híres La Manche csatornán, ahol a hullámok ölelése után a szigetországba érkeztünk. A csodálatos Canterbury felé vettük az irányt. Ahogy a városka kőfalai között sétáltunk, mintha egy időgépben utaztunk volna, s a középkori hangulat megérintette lelkünket.

Másnap reggel, mint a regények hősei, merészen beléptünk London szívébe, a Westminster-negyedbe. Itt úgy éreztük magunkat, mint a történelem lapjain, ahogy egész napos gyalogos városnézésen vettünk részt.

A St. James Park zöldjén sétálva a madarak énekére figyeltünk, majd felváltva intettünk Buckingham Palace előtt álló őröknek. A Westminster Abbey épülete a múltat idézte, míg a Houses of Parliament méltóságteljesen őrködött felettünk. A Big Ben hatalmas csengője óriásiakat kongott, míg a Trafalgar Square-on a múzeumok és emlékművek csendesen meséltek múltbéli történeteket. Elhaladtunk Downing Street-en, mint a nagy világpolitika szemtanúi, majd a Piccadilly Circus neonjai színessé varázsolták esténket. A Leicester Square vibráló energiájától megnyílt a szívünk, míg a Covent Garden színes forgataga elbűvölt bennünket. A nap zárásaként,  a London Eye magasából szemlélve a várost, fantasztikus látvány tárult elénk.

A 4. napon Brightonba, az angol Riviéra fővárosába érkeztünk. A városban a Royal Pavilion és a Palace Pier épületei hívogatóan mosolyogtak ránk, mintha titkokat rejtenének magukban, melyeket csak mi fedezhetünk fel. Beléptünk a világhírű Royal Pavilion csodálatos birodalmába, ahol az indiai stílus és a regénybe illő romantika találkozott, majd további izgalmak vártak ránk a Palace Pier varázslatos világában, ahol a vidámság és az életöröm szárnyra kelt a tenger felett.

Aztán, ahogy a hullámok suttogása elkísért bennünket, felfedeztük a tenger élővilágát bemutató Sea Life Centre kiállítását. A víz alatti birodalom titokzatos lakói között barangolva mintha új világba léptünk volna, mely tele van csodákkal és meglepetésekkel.

De nemcsak a tengerparton, hanem a városban is megéltünk némi szabadidőt, hogy szívünket teljesen átadhassuk a helyi varázsnak és különleges hangulatnak. Tovább folytatva utunkat, felkerestük a Belle Tour világítótornyot, mely magasan tornyosult fölöttünk, mint egy őr, vigyázva a tengerre. A Seven Sisters, hét testvér sziklái a horizonton a szépség és a nyugalom örökkévalóságra szóló ígéreteket suttogott nekünk.

Az 5. napon újabb kalandok vártak ránk, ahogy London Kensington negyedébe repített bennünket az idő varázslatos szárnya. Beléptünk a Natural History Museum lenyűgöző birodalmába, ahol a természet csodái és az őslények története elevenedett meg előttünk. Mintha egy időutazás részesei lettünk volna, ahogy a múlt és a jelen között kalandoztunk, ahol minden kiállított tárgy meséket súgott fülünkbe a Föld életéről és változásairól.

Délután, mint a város felfedezői, tovább utaztunk London City városrészébe, ahol a busszal suhanó széllel a nevezetességek felé vettük az irányt. A Tower Bridge büszkén emelkedett az ég felé, mint a város kapuja, mely mögött a Tower of London ősi falai magasodtak. Ahogy a Monument magasába emeltük tekintetünket, a múlt emlékei és a jelen zajai összeolvadtak, míg a Szent Pál székesegyház monumentális kupolája a hit és a művészet örök szimbólumát jelképezte előttünk. A Globe színház pedig mintha Shakespeare szavait suttogta volna fülünkbe, hívogatva bennünket egy különleges utazásra az irodalom és a művészet világába.

Ahogy este lebukott a nap a városra, úgy tértünk vissza a szállásunkra, szívünk tele az aznap átélt csodákkal és élményekkel, tudva, hogy ez a nap is csak egy fejezet volt az életünkben íródó kalandos történetben.

A 6. nap hajnali szellő suhintott minket ébredésünkkor, ahogy kiköltöztünk a mobilház-parkból, készen arra, hogy újabb izgalmas kalandokat fedezzünk fel. Első úti célunk a történelem szikráit őrző Walmer Castle volt, ahol a múlt súlya megérintette szívünket, és a középkor várának falai között barangoltunk, mintha időgépben utaznánk.

Délután felkészültünk a csatornán való átkelésre, melynek túloldalán Franciaország várta felfedezésre kész szívünket. Az éjszakát egy tranzitszálláson töltöttük Párizs környékén, álmainkban már a város ragyogó fényei csillogtak.

A 7. nap hajnalán izgatottan indultunk Párizs belvárosába, ahol a buszos és gyalogos városnézés során megcsodáltuk a város színes palettáját, és minden egyes lépésünk egy újabb varázslatos pillanatba vezetett. Az Eiffel-torony árnyékában állva és a Notre Dame ősi katedrálisának homlokzata előtt történelemmel voltunk körülvéve. A Diadalív büszkeséget sugározva emelkedett az égbe, míg a Champs-Elysées híres sugárútja szédületes eleganciával hívogatott minket. Végül a Városháza előtt úgy éreztük, hogy Párizs igazi varázslat, mely örökké ott dobog szívünkben, mint a város szelleme.

Az utazásunk végső etapjaként éjszakára egy hangulatos hotelben pihentünk meg a német határnál, mielőtt a 8. napon hazafelé vettük az irányt. A késő esti órákban, bár kissé fáradtan, de szívünk tele élménnyel tértünk haza, melyek örökre ott ragyognak emlékezetünkben, mint fénylő csillagok az éjszakai égen.

Szívből köszönjük Szabó Ljudmilla tanárnőnek és Bakó-Tóth Katalin tanárnőnek, hogy velünk tartottak és lehetővé tették számunkra ezt az elképesztő utazást. Hálásak vagyunk a Challenge Hungary Kft munkatársainak is, akik kiváló szervezéssel és lebonyolítással gondoskodtak róla, hogy minden pillanat tökéletes, felejthetetlen élményekkel teli legyen.

Az utazáson részt vett 35 diák, akik mind együtt osztoztak az utazás varázslatos pillanataiban.

KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Karrierlehetőség!

Az Esztergomi Szakképzési Centrum és iskolánk, az alábbi oktatók jelentkezését várja!

2024. máj. 16.

Ig.

Szakmai napon járt a 9.B vegyész szakos csoportja

A 9. évfolyamos vegyész diákok számára olyan programot szerveztünk, amely a tudományterület múltját és jelenét mutatja be, hogy képet kaphassanak arról, milyen lehetőségek várják őket felnőtt életük során vegyésztechnikusként.

2024. máj. 6.

Szekeresné Czinege Erzsébet

Partnereink

SZC logo

Esztergomi Szakképzési Centrum

Esztergomi SZC Bottyán János Technikum

2500 Esztergom, Főapát u. 1.